Kabelarmbanden breien! *met Patroon

Dit idee had ik al een tijdje in mijn hoofd, ik heb het ook al vaker gezien, maar dan om grote ronde armbanden heen. Ik wilde een model ontwerpen waar je niets anders dan garen voor nodig hebt!

Bovendien is het deze winter helemaal hot om verschillende materialen te combineren, dus deze armbanden met kabels zijn dan een ideale accessoire!

Ze zijn gemakkelijk te maken en bovendien erg snel! Recht gebreid op naalden 5mm met een dubbele draad glanskatoen. Nooit eerder kabels gebreid, uitgebreide tutorial vind je hier, dit is een ideaal oefenproject!

Voor het patroon:
Gekabelde Armbanden

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

This idea has been in my head for quite some time, I've seen these before but allways around large bangles. I wanted to design a model that didn't require anything else but yarn!

This winter it's very trendy to combine different kind of materials, so therefore I think these bracelets with their cable texture are the ideal accessoire!

They're an easy and above all very fast knit! Worked flat on 5.0mm needles with two strands of shiny cotton held together. I've you've never knitted cables before, you can find a detailed tutorial here, this is the perfect practice project!

For the pattern:

14 opmerkingen:

  1. I've been knitting cable bracelets for a couple years now. Even these same cable patterns! Fun huh...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. pffffff daar zou ik voor moeten gaan zitten ( ik wacht eerst de uitslag af ☺) maar tof dat je dit deelt
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. This is awesome, you have great talent!
    www.blissfulsewing.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oooh superleuk zijn ze, een probleempje, ik kan niet (NIET!!!) breien, haken wel, breien niet en ik ding dan ook heel graag mee om een setje te winnen.....heb ik ook eens wat gebreids...:)
    Grs San

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Never thought that these look so nice. Thanks sharing the idea and the pattern!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Never thought that these look so nice. Thanks sharing the idea and the pattern!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dankjewel voor dit leuke patroon!
    Mijn eerste poging kabels te breien en het lukte! (oke, oke, de eerste mislukte)

    Liefs, Anouk
    http://www.ah-nouk.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt heel leuk! Volgens mij heb ik er nu al 10 gemaakt (en de hele familie blij gemaakt) :) Ik doe het met wol. Weet iemand waar je goedkoop glanskatoen kunt kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Glanskatoen is iets duurder materiaal dan acryl/wol, meest wordt catania gebruikt (kan je even op googlen, bv www.echtstudio.nl), je hebt ook Rio van lammy yarns en in sommige Wibra's verkopen ze ook glanskatoen, is iets goedkoper, maar ook iets mindere kwaliteit.

      Verwijderen
    2. Ik weet niet of je een beetje in de buurt van Hilvarenbeek woont, maar Lammy yarns heeft daar elke eerste zaterdag van de maand fabrieksverkoop. :)